Selim Aktaş

Selim Aktaş-(Kargı doğumlu)
İHD’ye 2 Temmuz 1998 tarihinde başvuruda bulunan Elmas Aktaş; oğlu Selim
Aktaş’ın Bilecik 9. Er Eğitim Tugayı’nda Er olarak bulunduğu sırada intihar
ettiğinin kendisine bildirildiğini beyan ederek ” oğlum Selim Aktaş, Bilecik 9.
Er Eğitim Taburu’nda 12 günlük asker iken oğlumun intihar ettiğine dair bize
haber verildi.
Oğlumun ölümü kuşkuludur. İntihar ettiğine inanmıyorum. Oğlumun kesin
ölüm nedenini öğrenmek için yaptığımız otopsi başvurusu reddedildi.
Oğlumun ölüm nedeninin tespit edilmesi için derneğinizden hukuki yardım
talep ediyorum” diyerek oğlunun ölümü hakkındaki kuşkuları ifade etmiştir.
İHD’ye başvuruda bulunan bayan Elmas Aktaş, 29-04-1998 tarihinde Çorum
ili Kargı ilçesi Cumhuriyet Başsavcılığı’na verdiği dilekçede 1) “oğlum Selim
Aktaş asker iken evimize gelen iki jandarma, oğlumun hasta olduğunu
belirterek bize bir kağıda yazılı telefon numarası vererek bu numarayı
aramamızı söylediler. Numarayı benim bayılmam sebebiyle komşum aramış,
telefona çıkan şahıs, çocuğumun öldüğünü ve cenazeyi nereye istediğimizi
sormuş, bizde, babasının yanına gömmek istediğimiz için, cenazeyi yakınlarım
alarak, Çorum’un Kargı İlçesi Demirören Köyü Mezarlığı’na gömmüşler. 2)
Cenazeyi gömdükten bir müddet sonra ise, bize APS’yle atılmış bir mektup
geldi. Mektupta “ölü muayene tutanağı ve otopsi tutanağı” yazılı kağıt çıktı.
Raporun 3. Satırında oğlum Er Selim Aktaş’ın “intihar ettiği” yazılı idi. Halbuki
bize oğlumun intihar ettiği söylenmedi. 3) Bu sebeple oğlumun ölümünden
şüpheliyim, oğlumun neden öldüğünü ve ölüm sebebini öğrenmek istiyorum.
Oğlumun mezarının açılarak otopsi yalmasını talep ediyorum” diyerek
başvuruda bulunmuştur.
Bayan Elmas Aktaş’ın yaptığı tekrar otopsi yapılması talebi üzerine İçişleri
Bakanlığı-Jandarma Genel Komutanlığı imzalı bir cevabi yazıyla Selim Aktaş’a
otopsinin yapıldığı ve tekrar bir otopsiye gerek olmadığı bildirilmiştir.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Yorum bırakın